První vyučovací hodinu žáci 4. ročníku prodiskutovali své stravovací návyky se svými třídními učiteli. Poté jednotlivé zúčastněné třídy pracovali v učebně 8.C na jednom ze čtyř odlišných témat, které pro ně jejich starší spolužáci připravili:
1. Návrh vlastního obalu pro školní mléko
2. Recyklace (využití materiálu) - výroba soch z obalů od mléčných výrobků
3. Peněženka z tetrapaku
4. Recyklace – třídění obalů a hledání správných popelnic
Projekt byl pozoruhodný tím, že starší žáci vyučovali své mladší spolužáky. Pro přípravu výuky si museli žáci osmých tříd samostatně zajistit informace o procesu recyklace a následném zpracování odpadu, zejména o plastech a obalech typu Tetra Pak. Žáci čtvrtého ročníku se při výuce dozvěděli informace o správných stravovacích návycích a zejména o významu mléka a mléčných výrobků.
V soutěži, kterou pořádala LAKTEA, o.p.s, jsme se nakonec umístili mezi prvními deseti. Vyhráli jsme například zápisníky z recyklovaných kartonů, koše na třídění odpadů nebo mixér na výrobu zdravých nápojů smoothie. Kromě standartní výhry jsme obdrželi i bonus v podobě drona s kamerou.