Společná cesta za poznáním
Naše škola realizuje projekt s názvem "Společná cesta za poznáním", který nám byl schválen na podzim roku 2008. Projekt byl napsán v rámci výzvy královehradeckého kraje v operačním programu „Vzdělávání pro konkurenceschopnost“, prioritní osa 7.1. „Počáteční vzdělávání“, název oblasti podpory "Zvyšování kvality ve vzdělávání".
Všechny činnosti jsou rozděleny do 7 částí, které jsou nazývány aktivity. Obsah těchto aktivit byl tvořen v souladu s potřebami školy a s obsahem výzvy královehradeckého kraje, který uváděl podporované činnosti. Dle pokynů čerpání prostředků lze maximálně 25 % ze získaných peněz investovat do pomůcek pro žáky, většina prostředků bude čerpána na materiál pro akce a projekty, které jsou součástí zmiňovaných aktivit, dále na exkurze a školy v přírodě s ekologickým zaměřením, které jsou také v plánu projektu.
Směřování finančních toků k jednotlivým činnostem je předem přesně dáno rozpočtem projektu.
Aktivita č. 1: Zavedení multimediálního vyučování a průřezových forem výuky
Aktivita č. 2: Podpora technického vzdělávání na ZŠ
Aktivita č. 3: Výuka Aj intenzivně s rodilým mluvčím
Aktivita č. 4: Enviromentální výchova
Aktivita č. 5: Program porozumění mezi handicapovanými dětmi a dětmi ZŠ
Aktivita č. 6: Program na rozvoj jistoty ve vztazích ke svým lidem
Aktivita č. 7: Vzdělávání pedagogů jako nutná podmínka pro úspěšnou realizaci projektu
Doba realizace: | 1.1.2009 – 31.12.2011 |
Rozpočet projektu: | 6 430 617,- Kč |
Registrační číslo: | CZ.1.07./1.1.05/01.0050 |
Vedoucí projektu: | PaedDr. Dana Hladíková |
Všechny činnosti jsou rozděleny do 7 částí, které jsou nazývány aktivity. Obsah těchto aktivit byl tvořen v souladu s potřebami školy a s obsahem výzvy královehradeckého kraje, který uváděl podporované činnosti. Dle pokynů čerpání prostředků lze maximálně 25 % ze získaných peněz investovat do pomůcek pro žáky, většina prostředků bude čerpána na materiál pro akce a projekty, které jsou součástí zmiňovaných aktivit, dále na exkurze a školy v přírodě s ekologickým zaměřením, které jsou také v plánu projektu.
Směřování finančních toků k jednotlivým činnostem je předem přesně dáno rozpočtem projektu.
Aktivita č. 1: Zavedení multimediálního vyučování a průřezových forem výuky
- Žáci se postupně budou seznamovat se samostatným zpracováním informací pomocí techniky; ve vyšších ročnících zpracují různě zaměřené projekty.
- V multimediální učebně vznikne zázemí s počítači a s interaktivní tabulí.
- Žáci budou pracovat nejen s počítačem, ale budou užívat fotoaparáty a zpracovávat fotografie, videokameru, kopírku apod.
- Postupně škola zakoupí interaktivní učebnice a další odborné publikace pro samostatnou práci.
- Realizace projektů typu „křeslo pro …“, besedy, dramatická vystoupení – vše v režii žáků (výuka komunikace, samostatnosti při vedení projektu, příprava a realizace hodin samotnými žáky apod.)
Aktivita č. 2: Podpora technického vzdělávání na ZŠ
- Postupné seznamování žáků s různými druhy povolání, zejména technického zaměření.
- Besedy se zajímavými lidmi.
- Projekty na dané téma.
- Ve 3. roce realizace proběhne velká soutěž ve zručnosti s jednoduchými úkoly v dovednostech s účasti i jiných škol.
- Soutěž mezi třídami – zaměření na povolání, prezentace v aule školy.
- Tvorba různých výrobků a jejich soutěže ve škole.
- Exkurze.
Aktivita č. 3: Výuka Aj intenzivně s rodilým mluvčím
- Rodilý mluvčí vyučuje konverzaci.
- Projekty v anglickém jazyce (historie a současnost města).
- Účast mluvčího na škole v přírodě 6. tříd.
Aktivita č. 4: Enviromentální výchova
- Činnosti směřované k ochraně životního prostředí, zdravého životního stylu, formování postojů žáků vedoucích ke správnému jednání a chování ve směru k přírodě.
- Tato problematika je běžně zařazovaná do výuky.
- Akce tříd, projekty tříd i školy.
- Školy v přírodě zaměřené na ekologickou výchovu, zejména 2. a 6. třídy – tyto ročníky volené i z hlediska příležitosti upevňování kolektivů.
- Projekty 8. a 9. tříd – elektrárny, zdroje energie, doprava na exkurze.
Aktivita č. 5: Program porozumění mezi handicapovanými dětmi a dětmi ZŠ
- Škola se stala partnerskou školou SŠ, ZŠ a MŠ Štefánikova 549, HK, což je škola pro děti s vadami sluchu (i s logopedickými vadami).
- Žáci budou pracovat na společných projektech, dojde k návštěvám apod.
- Uskuteční se šachový turnaj, výlet a podobné akce.
- Cílem je poznat i kamarády, kteří mají nějaký problém, ale mají stejné zájmy a lze s nimi také běžně komunikovat.
- Realizace začne u žáků 1. stupně, postupné rozšiřování.
Aktivita č. 6: Program na rozvoj jistoty ve vztazích ke svým lidem
- V rámci této aktivity bude hrazen psycholog ( přítomen dvakrát za měsíc, poradna pro žáky, rodiče i učitele).
- Logoped ve škole.
- Speciální pedagog (práce se žáky s poruchami učení apod.).
- Akce pro žáky a rodiče (velikonoce, malování, …).
- Akce pro budoucí zapsané prvňáčky.
- Pomoc žákům, kteří po vstupu do školy potřebují získat sebejistotu.
- Aktivace spolupráce rodičů se školou.
- Výstavy výrobků žáků apod.
- Tvorba školního časopisu.
Aktivita č. 7: Vzdělávání pedagogů jako nutná podmínka pro úspěšnou realizaci projektu
- Vzdělávání pedagogů v různých oblastech, které budou směřovat k úspěšnému průběhu našeho projektu.